Banken introduceren campagne “Herken Fraude. Voorkom Fraude”
Dinsdag 13 augustus lanceert de Nederlandse Vereniging van Banken de vernieuwde campagne ‘Herken fraude. Voorkom fraude’, voorheen bekend als ‘Frauderen. Zo werkt het!’. De campagne is een initiatief van de gezamenlijke banken. De campagne wordt niet meer vanuit het perspectief van de fraudeur vertelt maat richt zich op vijf specifieke fraudevormen die relevant zijn voor de doelgroep. Met een simpele boodschap en tips hoe fraude te voorkomen wordt de doelgroep alert en weerbaar gemaakt voor online fraude om zo het aantal slachtoffers van fraude te verminderen.
Met deze campagne ligt de focus op de volgende fraudevormen: Aankoopfraude, Bankhelpdeskfraude, Geldezels, Datingfraude en Cryptofraude. De campagne wordt verdeeld in vier momenten en er wordt gestart met Aankoopfraude. Hier ziet u de data van de verschillende momenten.
Het thema Aankoopfraude is gericht op een brede doelgroep vanaf 18 jaar. De campagne wordt o.a. onder de aandacht gebracht via betaalde media-inzet zoals (online) radio, display bannering, online video, social media (Facebook, Instagram, Snapchat) en print.
Voor mee informatie over deze campagne kunt u kijken op https://www.voorkomfraude.nl